تویوتا راو4 ( خودرو  ژاپنی) بررسی ومعرفی مدل 2020

تویوتا راو4 ( خودرو  ژاپنی) بررسی ومعرفی مدل 2020

تویوتا راو4 ( خودرو  ژاپنی) بررسی ومعرفی مدل 2020

محصولات تویوتا ( خودرو  ژاپنی) از محبوب‌ترین‌ها در ایران هستند و طبیعی است که مدل راو4 در کلاس کراس‌اور سایز متوسط هم، پرتقاضا باشد.این خودرو از ابتدای ورودش به ایران به سرعت جای خود را باز کرد و از محبوب‌ها و پر تقاضاهای بازار شد. احتمالاً با رفع قانون منع واردات خودرو، به سرعت شاهد مدل‌های مختلف آن در کشور خواهیم بود.
نسل اول تویوتا راو4 در سال ۱۹۹۴ معرفی شد تا یک خودروی همه‌جارو و البته با قیمت مناسب باشد.این مدل در بازار استرالیا به موفقیت بسیار خوبی رسید اما در سال‌های نخست؛ برای امریکا جذابیتی نداشت.

تویوتا راو4 با نسل دوم و سوم که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ تولید شد، یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای سایز کوچک دنیا بود و بعد از مدل‌های کورولا و کمری در کلاس سدان، بیشترین حجم تولید در کارخانه‌جات تویوتا را به خود اختصاص داد. رونمایی از نسل چهارم راو4 در سال ۲۰۱۳، این محصول را وارد کلاس جدیدی کرد.

با اضافه‌شدن ابعاد بدنه و قدرتمندتر شدن پیشرانه، تویوتا راو4 از کلاس کراس‌اورهای کوچک جدا شد تا آماده‌ی مقابله با هیوندای توسان، هوندا C-RV و دیگر مدل‌های مشهور در کلاس کراس‌اورهای میان‌رده باشد.

این خودرو  ژاپنی با فیس‌لیفت سال ۲۰۱۶، تغییر چهره داد و امروزه با پیشرانه‌های متنوع بنزینی، دیزل و حتی قوای محرک هیبرید تولید می‌شود. فروش راو4 در امریکا و کانادا، رشد متناوب سالیانه از ۲۰۰۳ به بعد را تجربه می‌کند و امروزه، از مرز ۴۰۰ هزار دستگاه در سال برای این مناطق، گذشته است.
نمای ظاهری تویوتا راوفور نیوفیس بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تر از نمونه اولیه به‌نظر می‌رسد. در نمای جلویی شاهد تغیر طرح جلوپنجره، چراغ‌های جلویی و همین‌طور سپر خودرو هستیم که بر اساس زبان طراحی‌های شرکت تویوتا در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ شکل‌گرفته‌اند.
طراحی فضای داخلی تویوتا راوفور کمی بیش‌ازحد ساده و زمخت به‌نظر می‌رسد که آن‌هم شاید ریشه در سال طراحی و محدوده قیمتی این خودرو در بازارهای جهانی دارد. طراحی داشبورد این خودرو شباهت فراوانی با داشبورد تویوتا کرولا دارد و به‌نظر می‌رسد از یک سبک مشترک برای طراحی داشبورد ساده آن‌ها استفاده شده است.
اصلی‌ترین راوفور 2016 در طراحی ظاهری رخ داده و البته کیفیت بالای متریال به کار رفته در کابین همچنان حفظ شده است. در داخل کابین تویوتا راوفور با یک طراحی زیبا روبه‌رو هستیم که در کنار تجهیزات رفاهی فراوان و کیفیت بالا، بدون شک حس رضایت و راحتی را به شما القا می‌کند.
راوفور نیوفیس با طراحی متفاوت و جذاب‌ترش، بازار بسیار بهتری برای خودش دست و پا کرد. البته این فیس لیفت آنقدرها هم مهم نبود ولی از آنجایی که در چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و همچنین جلوپنجره، تغییرات محسوسی داشت، خیلی زود، نامش را بر سر زبان‌ها انداخت.
تویوتا راو4 از ابتدای تولید تا به الان، هر نسل به نسبت به نسل قبلی دارای ابعاد بزرگتر و ظاهر جذاب تری بوده است و نسل پنجم نیز از این قاعده جدا نبوده و ابعادی بزرگتر از نسل چهارم تویوتا راو4 دارد. همچنین ظاهر بسیار جذاب این نسل کاملاً نمایانگر یک خودروی به روز، زیبا و تهاجمی است. نسل جدید راو4 کاملا ظاهری آفرود گونه به خود گرفته است و به برادران بزرگترش یعنی پرادو و لندکروز نیم نگاهی دارد.

مشخصات Rav4 2020

 

این شاسی بلند سایز متوسط با چند موتور متفاوت از جمله موتور هیبریدی و دیزلی وارد بازارهای جهانی می شود و به سادگی می تواند نظر افراد مختلف از افراد از جمله دوستداران محیط زیست و یا دوستداران سفر به طبیعت و آفرود را به خود جلب نماید.

آنچه دلیل محبوبیت تویوتا در سطح جهانی محسوب می‌شود، کیفیت بالا و استهلاک پایین در محصولات این برند است.

مدل بنزینی این خودرو با یک موتور ۲۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی می تواند ۱۷۶ اسب بخار نیرو تولید نماید. در مدل بنزینی از گیربکس هشت سرعته جدید تویوتا استفاده شده تا ضعف موتوری مدل بنزینی به نسبت مدل هیبرید پوشیده شود. به لطف تمام این اعداد و ارقام راو4 جدید می تواند در 8.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که برای یک شاسی بلند با این ابعاد بسیار قابل توجه است. مدل هیبریدی حتی از این هم سریع تر است و در تنها 8 ثانیه به این شتاب دست می یابد.

تویوتا راو4 ( خودرو  ژاپنی) بررسی ومعرفی مدل 2020

طراحی ظاهری ضعیف خودروهای کمپانی تویوتا را می توان یکی از دلایل محبوبیت دیگر رقبا در برابر  تولیدات این کمپانی دانست اما باید اظهار نمود که پیشرفت شگرفی در طراحی های کمپانی تویوتا اتفاق افتاده و این می تواند یک زنگ خطر برای رقبا باشد چرا که خودروی همه چیز تمام و کامل و دوست داشتنی با ظاهری جذاب و دلربا روبروی آنها برای جدال ایستاده است و باید با یک حریف قدرتمند دست و پنجه نرم کند.

 

 

راو فور هیبرید؛ یک پدیده در سطح جهانی

 

درست است که نسخه هیبرید در حال حاضر درصد پایینی از فروش کلی راو فور را به خود اختصاص می‌دهد، اما با نگاهی به چشم‌انداز جهانی این نسل از خودروها، قطعاً فروش آن‌ها روز به روز افزایش خواهد یافت.

نسخه هیبریدی جدید تویوتا از یک پیشرانه احتراق داخلی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با توان تولید ۱۷۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر بهره می‌برد. این پیشرانه با یک موتور الکتریکی همراه شده است. این موتور نیرویی معادل ۱۱۸ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۰۲ نیوتن‌متر را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. همچنین قدرتی معادل ۵۴ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۲۰ نیوتن‌متر به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. در نتیجه، مجموع قدرت ۲۱۹ اسب بخار قدرت را به همراه خواهد داشت و این قدرت در حدود ۱۶ واحد بیشتر از مدل قبلی است.

در مورد راو ۴ هیبرید یک نکته دیگر هم قابل ذکر است. معمولاً در انواع خودرو برای خرید نسخه هیبرید باید هزینه بالایی پرداخت کنید، اما در راو فور جدید تنها با پرداخت هزار دلار بیشتر از نسخه بنزینی می‌توان نسخه هیبریدی آن را خرید و این یک ویژگی بسیار مهم در این خودروست.

آگهی های مرتبط با این مطلب

اجاره خودرو شیک در تهران
10

اجاره خودرو شیک در تهران

قیمت : تماس بگیرید
4 روز قبل / تهران

اجاره خودرو شیک در تهران پرشین گشت با سابقه درخشان در زمینه اجاره انواع خودرو های شیک و مدرن و بروز دنیا با کادری مجرب […]

  • تماس : 09122505919
بنز کلاس E‏ E300 | 2012
8

بنز کلاس E‏ E300 | 2012

قیمت : تماس بگیرید
4 روز قبل / اصفهان

بنز کلاس E‏ E300 | 2012 اتو امین/کیت AMG/کیلس استارتر/صندلی برقی/صندلی 12 حالته/مموری دو طرف/دررایو مد/مانیتور بزرگ/فرمان D/تهویه دوال/کولر دیجیتال عقب/پرده جانبی و عقب/کروز کنترل/آینه […]

  • تماس : 09134600730
خدمات اجاره و کرایه جرثقیل
5

خدمات اجاره و کرایه جرثقیل

قیمت : تماس بگیرید
4 روز قبل / تهران ، تهران

خدمات اجاره و کرایه جرثقیل اجاره انواع جرثقیل با قیمتی رقابتی اجاره بالابر،بالابر به ماشینی گفته می‌ شودکه برای حمل بار و نفر، یا کاردر […]

  • تماس : ۰۹۱۲۶۳۵۶۸۰۰
نیسان جوک (JUKE)
5

نیسان جوک (JUKE)

قیمت : تماس بگیرید
4 روز قبل / اصفهان ، اصفهان

نیسان جوک (JUKE) نیسان جوک یکی از معروف‌ترین و البته متفاوت‌ترین محصولات کمپانی ژاپنی نیسان در طول تاریخ فعالیتش است که نخستین مرتبه در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۰ […]

  • تماس : 09123456789
نمایندگی اگزوز آریا صنعت احمدوند کد 102
3

نمایندگی اگزوز آریا صنعت احمدوند کد 102

قیمت : 1,000 تومان
1 سال قبل / البرز

✅️نمایندگی انحصاری و مستقیم نصب کارخانه آریا صنعت در استان البرز کد ۱۰۲ احمدوند ✅️لوله و منبع اگزوز کامل پراید، پژو، سمند ، پارس تیبا، […]

  • تماس : 09194620863