مزایای مشارکت در ساخت چیست؟

مزایای مشارکت در ساخت چیست؟

مشارکت در ساخت چیست ؟ مزایا و معایب تبدیل خانه های کلنگی و قدیمی در قالب ساخت و ساز مشارکتی و تبدیل آنها به خانه نوساز و آپارتمان‌های نوساز و چالش های پیش روی اینگونه ساخت وساز چیست؟ آیا میتونم خانه قدیمی و فرسوده خودم را در قالب قرارداد ساخت وساز مشارکتی به خانه و یا آپارتمان نوساز و شیک تبدیل کنم؟ در این مطلب  این مسئله را در آنی مگ بررسی میکنیم وبه چالش های ساخت وساز مشارکتی در ساخت یک پروژه مسکونی می پردازیم.

در صورتی که شما صاحب خانه کلنگی و فرسوده هستید که توانایی مالی و مهارت لازم در بازسازی و تبدیل آن به خانه نوساز و آپارتمان‌های نوساز را ندارید، یا اگر صاحب زمینی هستید که پول کافی برای ساخت آن را ندارید. یکی از بهترین قراردادها برای شما قرارداد مشارکت در ساخت می باشد.

مشارکت در ساخت روشی کاملا مقرون به صرفه برای تبدیل خانه های قدیمی به خانه های نوساز است. این قراردادها مزایا و معایبی دارند. برای روشن شدن این مسئله یک مثال ساده برای شما ذکر می‌کنیم:

“فرض کنید شما یک خانه قدیمی دارید و می‌خواهید آن را تخریب کرده و به جای آن آپارتمان‌های نوساز به صورت چند واحدی با نمایی بسیار زیبا بسازید. هدف شما از اجرای این ساخت و ساز، تبدیل بافت فرسوده ساختمان قدیمی خود به بافت نوساز است و از طرفی تصمیم دارید چند واحد از آپارتمان‌های خود را در آینده اجاره بدهید و از آن یک منبع درآمدزا بسازید.

به این ترتیب شما برنامه‌ریزی اولیه را برای ساخت یک پروژه مسکونی جدید ارائه کرده‌اید، اما مشکل اصلی این است که شما تخصص ساخت و ساز ندارید و به مراحل قانونی پروانه ساخت و سایر موارد نیز تسلط ندارید؛

خانه نوساز و مشارکت در ساخت خانه های کلنگی و قدیمی وساخت یک پروژه مسکونی

از طرفی دیگر بودجه کافی برای کامل کردن پروژه از صفر تا صد را نیز در اختیار ندارید، بنابراین یک قرارداد مشارکت در ساخت برای شما بهترین راهکار خواهد بود.

زمانیکه شما یک شرکت پیمانکاری یا یک فرد باتجربه در حوزه ساخت و ساز را به عنوان طرف معامله خود برای مشارکت در ساخت انتخاب می‌کنید در حقیقت، تمام پروژه ساخت مجتمع مسکونی نوساز را به او واگذار می‌کنید تا از 0 تا 100 برای شما اجرا کند. در عوض، در برخی از قسمت‌ها یا به صورت درصدی از سود نهایی پروژه با او شریک می‌شوید. این دقیقاً همان قراردادی است که به نفع شما خواهد بود.

آیا مشارکت در ساخت مزایایی دارد؟

  • اولین و شاید مهمترین مزیت مشارکت در ساخت این است که منجر به بازسازی بافت فرسوده و از بین بردن خانه های کلنگی و قدیمی و زیبایی شهرها می شود. خانه های قدیمی معمولاً بیش از 25 سال سن دارند. با این حال ، 25 سال پیش ، کدهای ساختاری به اندازه امروز کد گذاری نشده بودند و نظارت کمی بر اجرای دقیق آنها وجود داشت.
  • زمانیکه پروژه‌های نوسازی بیشتر انجام شوند، ارزش یک ملک بیشتر خواهد شد که این خود، یک سرمایه مالی برای آینده است.
  • یافتن خریدار برای خانه های قدیمی دشوار است ، در حالی که خانه های جدید همیشه مشتری خاص خود را دارند. اگر می خواهید سرمایه (خانه) خود را به سرعت به پول نقد تبدیل کنید ، یکی از بهترین راه ها بازسازی و بازسازی ملک است.
  • یکی از فواید مشارکت در ساخت می‌توان به زیبایی ساختمان اشاره کرد. ساختمان‌های کلنگی علاوه بر اینکه نمای شهر را بسیار زشت می‌کنند، بلکه روی اعتماد به نفس ساکنان ساختمان تاثیر بسیار منفی ایجاد می‌کند. بازسازی ساختمان در طرح مشارکت در ساخت، چهره شهر را بسیار زیبا کرده و حس خوبی برای اعضای ساختمان ایجاد می‌کند.
  • پروژه‌هایی که به صورت مشارکتی اجرا می‌شوند به راحتی می‌توانند ساختمان‌های قدیمی را به نوساز تبدیل کنند؛ دقیقاً همان ساختمان‌هایی که استانداردهای مقاومت در برابر زمین لرزه و استحکام سازه برای آن‌ها رعایت می‌شود.
  • با گسترش پروژه‌های نوسازی ساختمان‌ها از طریق پروژه‌های مشارکتی، زیبایی ساختمان‌ها بیشتر خواهد شد؛ بنابراین شرایط زندگی برای خانواده‌ها نیز در بهترین وضعیت قرار می‌گیرد.
  • سهولت در عقد قرارداد مشارکت در ساخت، به تدریج، خانه‌های قدیمی و کلنگی را به پروژه‌های نوساز تبدیل می‌کند؛ به این ترتیب، بسیاری از مشکلات شهری از این بابت برطرف می‌شود.
  • پروژه‌های مشارکتی در ساخت و ساز موجب صرفه‌جویی در وقت انرژی و بودجه مالی صاحب ملک می‌شود. شرکت‌های متخصص در تبدیل خانه های کلنگی و قدیمی  به آپارتمان‌های نوساز  و با تسلط کافی بر مراحل ساخت و ساز، پروژه را به بهترین شکل به پایان می‌رسانند. ساخت یک پروژه مسکونی تخصصی های فراوانی نیاز دارد و چالش هایی را به همراه خود دارد
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها شامل مصرف انرژی و هزینه خرید لوازم و مصالح اولیه است.

مشارکت در ساخت چه معایبی دارد؟

عدم تحویل به موقع

از جمله معایب اصلی مشارکت در ساخت، عدم تحویل به موقع واحدها می باشد. حتی در صورتی که در قرارداد طرفین، زمان تحویل واحدها قید شده باشد، اما ممکن است به دلیل مسائل مالی، واحدها به موقع تحویل داده نشود.

تقسیم واحدها

تقسیم واحدها یکی از چالش‌ها و معایب مشارکت در ساخت است. در صورتی که در بند قرارداد، در خصوص تقسیم واحد مذاکره ای صورت نگیرد، ممکن است بین مالک و سازنده اختلافاتی به وجود بیاید.

خطرات مالی و جانی

ممکن است در طول عملیات‌های ساختمانی خطرات مالی و جانی زیادی به وجود آید. در صورت عدم قید سازندگان در بند قرارداد، مشخص نخواهد شد که چه کسی مسئول پرداخت خسارت های احتمالی خواهند بود. این بخش از مشارکت در ساخت را جدی گرفته و در خصوص بیمه افرادی که قرار است در ساخت ساختمان همکاری کنند، مذاکراتی صورت بگیرد.

عدم دسترسی به اطلاعات لازم در خصوص قرارداد مشارکت در ساخت ممکن است شما را از این کار پشیمان کند. حتی ممکن است  داشتن اطلاعات غلط، خسارت‌های مالی جبران ناپذیری متوجه مالک کند. ما در این مقاله به بررسی مشارکت در ساخت، مزایا و معایب آن پرداختیم تا کمی در این راه به شما کمک کرده باشیم.

آگهی های مرتبط با این مطلب

مشارکت در ساخت زمینی با موقعیت بسیار عالی

مشارکت در ساخت زمینی با موقعیت بسیار عالی

قیمت : تماس بگیرید
5 روز قبل / بوشهر

مشارکت در ساخت زمینی با موقعیت بسیار عالی زمینی با موقعیت بسیار عالی ،نوار ساحلی کیش جهت مشارکت موجود است براورد زمین 250 میلیارد تومان […]

  • تماس : داخل آگهی
مشارکت در ساخت گیلان
1

مشارکت در ساخت گیلان

قیمت : تماس بگیرید
5 روز قبل / اردبیل

مشارکت در ساخت گیلان مشارکت در ساخت در استان گیلان ، مشارکت در ساخت در رشت مجموعه ساختمانی ماحی ساخت ویلا در سرتاسر استان گیلان […]

  • تماس : داخل آگهی
ساخت ویلا
1

ساخت ویلا

قیمت : تماس بگیرید
5 روز قبل

ساخت ویلا اگر می خواهید ویلای نو بسازید یا ویلای قدیمی خود را بازسازی کنید می توانید با ما تماس بگیرید. گروه مهندسی و معماری […]

  • تماس : داخل آگهی
مشارکت در ساخت هتل

مشارکت در ساخت هتل

قیمت : تماس بگیرید
5 روز قبل / بوشهر

مشارکت در ساخت هتل مشارکت در ساخت در جزیره کیش زمین هتل در مرکز شهر ارائه رزومه و توان اجرایی و توان مالی الزامی است […]

  • تماس : داخل آگهی