سفر موفق و نکاتی که باید رعایت کنید

سفر موفق و نکاتی که باید رعایت کنید

سفر موفق و نکاتی که باید رعایت کنید

سفر موفق و نکاتی که باید رعایت کنید برنامه ریزی کردن برای مسافرت رفتن ، می تواند پروسه مشکل و اضطراب آوری باشد. این که کجا شروع کنید، چه قدم هایی بردارید و به کجا برسید؟!  اگر میخواهید برای سرگرمی و فراغت سفر کنید ممکن استدر ابتدا به راحتی گیج شوید، بخصوص اگر قبلا هرگز چنین کاری انجام نداده باشد.

سفر کردن یکی از لذت بخش ترین تفریحات زندگی به شمار می رود و وقتی لذت بخش تر می شود که برای تک تک لحظات آن و تجربیاتی که برایمان به ارمغان می آورد، برنامه ریزی کرده باشیم. برنامه ریزی کردن برای مسافرت کردن کار آسان و در عین حال پیچیده ای است. با یک برنامه ریزی ایده آل، می توانید سفری فوق العاده داشته باشید و خاطراتی به یادماندنی برای خود و همسفران خود رقم بزنید. برنامه ریزی کردن برای مسافرت، پروسه مشکل و اضطراب آوری است. این که کجا شروع کنید،

برای داشتن تعطیلاتی عالی و خاطره انگیز، برنامه ریزی خوب مهم ترین قدم است. بعضی مردم مسافرت کردن با تور را انتخاب می کنند تا بیشتر برنامه ریزی توسط مجریان تور انجام گیرد و بار کمتری بر دوش خود حس کنند. اگرچه این تصور تا حد زیادی درست است و بسیاری از عوامل مهم سفر توسط لیدر و آژانس مسافرتی شما تعیین می شود، اما همچنان نقش شما از اهمیت بالایی برخوردار است. ما برخی در مجله آنی مگ مهم ترین نکاتی که لازم است در برنامه ریزی خود برای سفر رعایت کنید را برای شما آماده کرده ایم.

 

1- مقصد سفر خود را انتخاب کنید یا گزینه های خود را برای انتخاب مقصد به دو برسانید.

در دنیا پهناور امروز مقصد برای مسافرت زیاد است و صدها مکان درخشان و رؤیایی برای سفر شما وجود دارد. اما برای انتخاب این مقصد لازم نیست تک تک شهرها و کشورهای مختلف را بررسی کنید و تمام پکیج های تور را زیر و رو نمایید تا به انتخاب ایده آل برسید. اساساً انتخاب ایده آل در اینجا مفهومی ندارد. شما لازم است چند ویژگی کلی برای سفرتان در نظر بگیرید اعم از میزان هزینه، نوع تعطیلات که ساحلی است یا شهری و یا طبیعت گردی و فعالیت هایی که قصد دارید در این مسافرت انجام دهید. بر این اساس دو مقصد را انتخاب کرده و سپس بین این دو با بررسی دقیق تصمیم بگیرید. خوب حالا چمدان خود را ببندید بهتر است برنامه جامع و خاصی برای بستن چمدانتان داشته باشید تا فراموش نکنید تمام آنچه را که در طول مسافرتتتان به آن احتیاج خواهید داشت، در چمدان خود بگذارید و همچنین در طول مسافرت، به آسانی بتوانید وسایل خود را جا به جا کنید و به گونه ای این کار را انجام دهید که حمل آن ها آسان تر باشد. فراموش نکنید که این چمدان در تمام طول سفر همراه شما خواهد بود.

سفر موفق و نکاتی که باید رعایت کنید

2- از سفر خود لذت ببرید و به فکر ساختن و خلق خاطره و نوستالژی از سفر خود باشید.

به سفر بروید و خوش بگذرانید. به فرودگاه بروید، سوار هواپیمایتان شوید و از ثمره تلاش هایتان لذت ببرید.مسافرت رفتن شامل سه مرحله است: آماده شدن برای سفر و انجام تدارکات لازم، خود سفر که ممکن است مثلاً یک هفته طول بکشد و سرانجام بازگشت و خاطره ی سفر که قرار است یک عمر با شما باقی بماند و تبدیل به نوستالژی شود.

در برنامه ریزی خود لازم است برای هر مرحله ی سفر طرحی داشته باشید. بیشتر مردم قبل از سفر شادترین زمان را دارند اما هنگام اتمام سفر و بازگشت احساس اندوه می کنند. دلیل این موضوع بیشتر به این برمیگردد که برای مرحله ی اول و دوم بیش از مرحله ی سوم برنامه ریزی کرده اند. شما برای زمان بازگشت از سفر و از سر گیری زندگی عادی و روزمره در کنار داشتن خاطره ای خوب و بدون احساس دلگرفتگی نیز باید از قبل برنامه ریزی کنید.شاید حتی لازم باشد طوری تاریخ مسافرت خود را برنامه ریزی کنید که فردای روز برگشتن از مسافرت مجبور به رفتن به سر کار نباشید. عصر جمعه بدترین زمان برای بازگشت است. یکی دیگر از کارهایی که لازم است انجام دهید مرتب کرده خانه پیش از عازم شدن است. بازگشت به یک خانه ی شلوغ و کثیف بعد از یک سفر لذت بخش شادی انسان را کاملاً مختل می سازد و در احساس اندوه پس از سفر نقش مهمی دارد. ضمناً می توانید یک برنامه ی شاد برای زمان بازگشت تدارک ببینید. مثلاً با دوستان یا خانواده ی خود دیدار کنید و عکس های سفر را در کنار هم تماشا کنید و به بازگویی خاطرات شیرین بپردازید.

3-  برای سفرخود زمانبندی داشته باشید سفرهای طولانی الزاماً بهتر نیستند.

انسان دارای دو ذهن متفاوت هستیم. ذهنی که در لحظه حاضر است و وقایع را تجربه می کند و ذهنی که در گذشته سیر می کند و خاطرات را به یاد می آورد. جالب است بدانید برای ذهنی که به یاد می آورد، در هنگام تجدید خاطرات مدت زمان و تعداد روزهای سفر ملاک چندان مهمی نیست. گاهی خاطرات خوشی که ما از یک سفر سه یا چهار روزه داریم بیش از یک مسافرت چند هفته ای است. بهتر است روی کیفیت بیشتر از کمیت تمرکز داشته باشید. اگر بودجه یا زمان مرخصی شما محدود است برای یک سفر کوتاه برنامه ریزی کنید و منتظر پس انداز بیشتر یا تعطیلاتی طولانی نباشید. ضمن اینکه سفرهای بیشتر از یک هفته خستگی زیادی به دنبال دارند و احتمال اینکه شما از هفته ی دوم به همان اندازه هفته ی اول لذت ببرید کمتر است.

4-  یکی از وقایع خوب سفر را برای روز آخر نگه دارید.

تحقیقات نشان می دهد اولین ها و آخرین ها بیشتر برای انسان خاطره ساز و ماندگار می شوند. اگر به شما لیستی از اسامی افراد دهند و از شما بخواهند آن ها را به خاطر بسپارید، احتمالا اسامی اول و آخر لیست بیشتر در حافظه تان نقش می بندد. حتی احتمال به یاد نگه داشتن اسامی آخر بیشتر از اول است. در  از این نکته کمک بگیرید و یکی از مهم ترین خاطرات را برای آخر نگه دارید. به این ترتیب نه تنها در طول سفر چیزی وجود دارد که چشم به راهش باشید و از لذت انتظار برخوردار شوید بلکه با خاطره ای شیرین سفر خود را به اتمام می رسانید و احتمالاً خاطره ی روز آخر پررنگ ترین خاطره ی شما خواهد بود.

5- یادگاری های فراوانی از سفر جمع کنید.

یادگاری های سفر فقط محدود به اشیائی که شما از گیفت شاپ ها خریداری می کنید نیستند. سعی کنید از همان روزهای قبل که در حال برنامه ریزی هستید یادگاری ها را جمع کنید. این یادگاری ها شامل یادداشت های شما از نقاط دیدنی و چیزهایی که  احتیاج دارید، بلیط ها و غیره می شوند. در طول سفر بلیط های ورودی اماکن مختلف، بروشور ها و غیره را دور نیندازید و به عنوان یادگاری نگه دارید. پس از بازگشت پوشه ای برای خاطرات خود اختصاص دهید و تمام یادگاری ها را به همراه تعدادی عکس در این پوشه بگذارید. شما به این ترتیب لذت و حال و هوای سفر را در گوشه ای برای خود حفظ کرده اید. شاید باور نکنید که در برخی روزهای غمگین یا شلوغ زندگی همین پوشه ها چطور حال شما را عوض خواهند کرد و شادی گذشته را بار دیگر در قلب شما زنده خواهند ساخت.