آگهی های مرتبط با این مطلب

دوچرخه شهری ویوا مدل ALICC سایز 12
1

دوچرخه شهری ویوا مدل ALICC سایز 12

قیمت : تماس بگیرید
5 روز قبل / البرز

دوچرخه شهری ویوا مدل ALICC سایز 12 از این آگهی ها هم دیدن کنید: دوچرخه ثابت ورزشی نو تاکسی برون شهری دوچرخه

  • تماس : 09901232792
فروش انواع اسباب بازی
10

فروش انواع اسباب بازی

قیمت : تماس بگیرید
5 روز قبل / تهران

فروش انواع اسباب بازی فروش و ارائه ی انواع اسباب بازی،بازی های فکری وساخت وساز،انواع پازل مناسب برای سنین مختلف،انواع دوچرخه وسرسره واسکوترواسکیت،انواع عروسک های […]

  • تماس : 09045364738
عروسک گوشتی خارجی آواز خوان
3

عروسک گوشتی خارجی آواز خوان

قیمت : تماس بگیرید
5 روز قبل / تهران

عروسک گوشتی خارجی آواز خوان این عروسک حدود۳۰ سانتی متر هست و گوشتی هست جنس درجه ۱ خارجی آواز خوان هم هست موهاش کاملا مثل […]

  • تماس : 09901232792
تخت کودک
3

تخت کودک

قیمت : 4,500,000 تومان
11 ماه قبل / تهران ، تهران

تخت کودک جنس درجه یک، برند بی بی استار، بسیار نو و تمیر، مناسب سیسمونی، ابعاد ۱۳۰×۷۰ از این آگهی ها هم دیدن کنید: کمد3تیکه […]

  • تماس : 09126997044
سیسمونی کامل از کارخانه بدون واسطه
1

سیسمونی کامل از کارخانه بدون واسطه

قیمت : 4,820,000 تومان
2 سال قبل / تهران

پک کامل سیسمونی از مرکز از این آگهی ها هم دیدن کنید: تولیدکننده کود کشاورزی فروش بدون واسطه دکور و اتاق پرو کامل مزون زنانه […]

  • تماس : 09126164795

خریداسباب بازی‌ و عروسک برای کودک : بهترین نکات

خریداسباب بازی‌ و عروسک برای کودک : بهترین نکات

خریداسباب بازی‌ و عروسک برای کودک

بهترین نکات

امروز بر هیچ کس پوشیده نیست که اسباب بازی ها نقش ویژه ای در رشد و پیشرفت فکر و مغز کودک دارند.علاوه بر آن بازی کردن با اسباب بازی ها به کودک نحوه هماهنگ سازی حرکات بدنش را آموزش میدهد.

از اینکه این جمله را برای تحقیق و جستجو انتخاب کرده اید، مشخص است که شما دارای فرزندی هستید که می خواهید بهترین اسباب بازی ها و بهترین نوع رشد و تربیت را برای فرزند خود داشته باشید.

خریداسباب بازی‌ و عروسک مناسب برای کودک همانند تغذیه و رشد او مهم است.

بسیاری از والدین تنها به تغذیه و سلامت جسمی کودک تمرکز دارند و شاید نمی دانند سلامت روحی، رشد شخصیتی، کشف استعداد های کودک نیز بسیار مهم است و در واقع این رشد شخصیتی کودکان بر اساس موارد مختلف از همان کودکی شکل می گیرد. امروزه والدین به این نتیجه رسیده اند اسباب بازی تنها به عنوان یک وسیله برای بازی و سرگرمی کودک نیست، اسباب بازی می تواند نقش مهمی در کشف استعدادها، رشد و پیشرفت قدرت تحلیل، رشد جسمانی و … داشته باشد. از این جهت انتخاب و خریداسباب بازی‌ و عروسک از اهمیت بالایی برخوردار است و خریداسباب بازی‌ و عروسک مناسب برای کودک همانند تغذیه و رشد او مهم است.

خریداسباب بازی‌ و عروسک

کودک شما در کدام رده سنی قرار دارد؟

برای انتخاب و خریداسباب بازی‌ و عروسک باید سن کودک را در نظر گرفت

  • نوزادی تا 3 ماهگی:
    کودک شما در این سن عضلات کودک بسیار ضعیف است، او نمی تواند راه برود یا چیزی را در دستانش بگیرد. بنابراین وسیله هایی که صدایی تولید می کنند و یا در رنگ های روشن هستند برای کودک جذابیت دارد، زیرا می تواند بببیند و بشنود.
    بنابراین اسباب بازی هایی که در دست جا می شوند، اسباب بازی های صدا دار، آینه های نشکن و مطمئن، اسباب بازی هایی که با فشردن آن ها صدا تولید می شود.
    این نوع اسباب بازی ها برای این سن می تواند مناسب باشد و در تقویت حس شنوایی، بینایی و لامسه به کودک کمک کند.
    توجه: در این سن از قرار دادن اشیا ریز در دسترس کودکان، خود داری نمایید.
  • 3 تا 6 ماهگی:
    در این سن کودک شما می تواند از دست های خود را به کار گیرد، می تواند اشیا را در دست خود بگیرد و چون این کار را تازه یاد گرفته و تا حدودی بر آن مسلط شده، دوست دارد که اشیا را در دست خود بگیرد و تکان دهد و آن اشیا را در زوایای مختلف ببیند!
    اسباب بازی های مثل مثل جغجغه که هم در دست جا می شود و کودک می تواند آن را در دست گرفته تکان دهد و تولید صدا کند، عروسک ها پلاستیک و قابل انعطاف که کودک بتواند با دستان خود آن ها را لمس کند. حیوانات عروسکی تو پر و نرم که کودک بتواندآن ها را بغل کند.
    توجه: اسباب بازی های مورد استفاده کودک، نباید اشیا سفت یا جدا شدنی داشته باشند که کودک بتواند آن ها را کنده یا به دهان خود نزدیک کند.
  • 6 تا 9 ماهگی:
    در این سن کودک شما علاوه بر اینکه آموخته چگونه از دست ها و انگشتان خود استفاده کند بلکه مغز او نیز در حال تکامل است. در این سن کودک حرکت کردن را دوست دارد بنابراین می تواند حرکت یک جسم را دنبال کند مثل توپ اسباب بازی. همچنین او دوست دارد در این سن خودش با اسباب بازی هایی که دارد تولید صدا کند، احتمالا بارها دیده اید که کودکتان قاشق و چنگال خود را با تمام قدرت بر روی بشقاب خود می کوبد.
    این سن بهترین موقع برای آموزش و استفاده از کتاب برای کودکان است، کتاب هایی که تصویر دارند را می توانید قدم به قدم با کودک خود کار کنید. در هنگام کار با کتاب، با حرکات بدن خود توجه کودک را به خود جلب کنید. در این حالت می توانید ارتباط نزدیکی با او برقرار کنید. ارتباط زبانی در این سن می تواند برای کودک بسیار تاثیرگذار باشد.

خریداسباب بازی‌ و عروسک بعد از یک سالگی کودک

در این سن کودک راه رفتن را شروع می کند، مهارت های حرکتی را یاد گرفته و تکمیل تر می کند، تلاش می کند حرف زدن را بیاموزد، اسباب بازی ها را کشف می کند بنابراین در این مرحله بازی ها و اسباب بازی هایی که تقویت کلامی و حرکتی کودکان را تقویت می کند، بهترین انتخاب است. در این سن از رفتار اطرافیان خود تقلید می کندو تا حدودی مفهوم داستان را می فهمند. کتاب های داستان، پازل ها، تلفنهای کوچک برای برقراری ارتباطات می تواند برای کودکان در این سنین جذاب باشد. اما توجه داشته باشید علایق کودکان به اسباب بازی ها با همدیگر متفاوت است.
چنانچه کودک شما به اسباببازی های خود توجهی ندارد تعجب نکنید، کودکان در این سن بیشتر از اسباب بازی های خود به وسایل خانه و اشیا اطراف خود توجه می کنند و خواستار این هستند که آن ها را لمس کنند و آن ها را کشف کنند.

رده سنی 2 تا 3 سال

در این سن کودک تقریبا می تواند احساسات و هیجانات را تشخیص دهد اما کنترلی بر روی آن ها ندارد. بنابراین می توانید شخصیت عاطفی و حسی کودک را تقویت کنید. برای مثال اسباب بازی هایی را تهیه کنید که به او حس استقلال می دهد و یا عروسک هایی که با آن ها نقش بازی کرده و یا صحبت کند.

خریداسباب بازی‌ و عروسک رده سنی 3 تا 5 سال

این سنین، سنینی است که شما می توانید آموزش و کشف استعدادها را در کودک شروع کنید. در این سن مغز کودک قدرت تفکر را پیدا کرده است. کودک می تواند موارد مختلف را با هم مقایسه کند و دنیای اطراف خود را درک کند. در این سن می توانید بازی‌ ها و اسباب بازی هایی برای این گروه سنی با اهدافی مانند تقویت تفکر ریاضی، تقویت مهارت‌ های گروه و یا آموزش نوشتن و نقاشی‌کشیدن را تهیه کرده و با آن ها کار کنید.
توجه: به این نکته توجه داشته باشید که در طی این بازی ها استعدادها و علایق کودک را کشف کرده و بر روی آن ها تمرکز کنید تا او را به موفقیت برسانید.از این رو خریداسباب بازی‌ و عروسک اخمیت بالایی دارد

برخی از بازی های مناسب این سن:

  • پازل اعداد و حروف برای آموزش و تمرین یادگیری
  • وسیله هایی برای نوشتن و کشیدن و ارتباط منطقی با مفاهیم
  • اسباب بازی های ساختنی و کاردستی برای تقویت خلاقیت و چاره جویی
  • لگو یا مکعب های پیشرفته برای توجه بیشتر به جزئیات، شناخت بعد ها و تفاوت رنگ ها و افزایش تمرکز
  • بازی ها و اسباب بازی هایی برای فعالیت بدنی بیشتر و حضور در محیط های اجتماعی

چگونه کودک دنیا را می‌شناسد:

  1. تماشا و مشاهده‌ ی اشیاء ثابت و یا در حال حرکت در خانه و بیرون از خانه
  2. شنیدن مکالمات اعضای پیر و جوان خانواده و افراد نا آشنا
  3. از راه درخواست وارتبطط با اشیائی که در اطراف می‌بیند
  4. از راه لمس‌کردن و تمایز بُعدها
  5. تمرین مهارت‌ها مانند تمرین دست زدن
  6. تقلیدکردن آنچه دیگران انجام می‌دهند

سخن آخربرای خریداسباب بازی‌ و عروسک

در این مقاله که بر اساس نظریه های روانشناسی تنظیم شده است سعی کردیم انتخاب بهترین اسباب بازی برای سنین مختلف را بررسی کنیم و نکات کلیدی را مطرح کرده ایم. به طور خلاصه می توان گفت تربیت و رشد شخصیتی کودک از همان دوران کودکی شکل می گیرد، رفتار با کودک، رفتار والدین با یکدیگر، رفتار اطرافیان با او، بازی ها و اسباب بازی ها و زمان هایی را که کودک به تفریح و سرگرمی می گذراند همگی تاثیرات چشمگیری در این موضوع دارند.