آگهی های مرتبط با این مطلب

ضبط 10 هزار وات سامسونگ مدل مکس 20950
6

ضبط 10 هزار وات سامسونگ مدل مکس 20950

قیمت : تماس بگیرید
12 ماه قبل / تهران

ضبط هفت تیکه سامسونگ،Usb،Aux,CD,DVD, Microphone و …. مدل مکس ۲۰۹۵۰،مشخصات فنی انقدر زیاد بود نمیشد اینجا تایپ کنم،هم تو دیجیکالا هم تو مارکتهای دیگه سرچ […]

  • تماس : 09121434696
انواع ضبط صوت های خانگی usbsys
8

انواع ضبط صوت های خانگی usbsys

قیمت : تماس بگیرید
2 سال قبل / خراسان رضوی ، مشهد

انواع ضبط صوت های خانگی usbsys ارایه دهنده انواع ضبط صوت خانگی خرید و فروش نصب فلش و بلوتوث با بهترین کیفیت تعمیر باند و […]

  • تماس : 09038501063

راهنمای خرید تلویزیون قبل از خرید

راهنمای خرید تلویزیون قبل از خرید

راهنمای خرید تلویزیون قبل از خرید

به نظر شما هنگام خرید تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ آیا هر پیشنهادی که فروشنده به ما می‌دهد را باید بلافاصله و بدون درنگ قبول کنیم؟ به نظر شما باید غرق پیشنهادهای جالب و شگفت‌انگیز این بازاریابان ماهر شویم؟ البته که شما هم با ما در آنی مگ هم نظر هستید و گزینه تحقیق و بررسی را قبل از خرید انتخاب می‌کنید.

آشنایی با انواع تلویزیون قبل از خرید

اقدامات قبل از خرید

انتخاب یک تلویزیون خوب نیاز به اطلاعاتی کامل در مورد شرایط خود شما و همچنین تلویزیون دارد. در این راهنمای خرید قبل از هر چیزی و رفتن به سراغ انتخاب تلویزیون باید یک سری از فاکتورها را برای خود مشخص کنید که در ادامه به اصلی‌ترین آن‌ها پرداخته شده است.

راهنمای خرید تلویزیون از آن دسته مقاله‌هاست که سعی می‌کند، بهترین اطلاعات به روز را به صورت کامل و جامع بدون در نظر گرفتن منافع برند خاصی در اختیار شما قرار دهد. یک مقاله راهنمای خرید تلویزیون باید به شما کمک کند تا انتخاب مناسب و اصولی براساس خواسته قلبی اما کارآمد داشته باشید. باید شما را با بهترین برندهای تلویزیون در ایران آشنا کند. در مورد سایزهای مختلف تلویزیون با شما سخن بگوید، به شما کمک کند بر اساس متراژ منزلتان تلویزیون مناسب را انتخاب کنید. در یک مقاله راهنمای تلویزیون شما با کیفیت تصاویر مانیتورهای مختلف آشنا می‌شوید و می‌دانید که به چه عواملی بستگی دارد و … .

بنابراین یک مقاله کامل در زمینه تحقیق و بررسی تلویزیون‌های مدرن و جدید، انتخاب را در این بازار گسترده و متنوع برای شما آسان‌تر می‌کند. آنی مگ قصد دارد اطلاعات کاملی از این وسیله برقی پرمصرف خانگی به صورت کامل، جامع و مختصر در اختیار شما قرار ‌دهد. پس با ما همراه باشید. مقاله را با این پرسش آغاز خواهیم کرد که :

موقع خرید تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کافی است سری به بازارهای صوتی و تصویری شهرتان بزنید تا با انواع برندهای معتبر جهانی در سایز و اندازه‌های مختلف و تصاویر ناب آنها آشنا و مبهوت کیفیت فوق العاده تصاویر آنها ‌شوید. آنچنان این تصاویر زیبا و باکیفیت هستند که بدون در نظر گرفتن آن چیزی که به درد شما می‌خورد، هر پیشنهادی که فروشندگان به شما بدهند، به آن اعتماد خواهید کرد! در این قسمت به بررسی نکات مهم هنگام خرید تلویزیون خواهیم پرداخت.

تلویزیون چه سایزی بخریم؟ بهترین سایز ال ای دی برای منزل چیست؟

درادامه راهنمای خرید تلویزیون قبل از خرید باید به یکی از نکاتی که باید در موقع خرید تلویزیون به آن توجه کنیم، انتخاب تلویزیون مناسب براساس متراژ خانه، شرکت و یا مغازه است. انتخاب صفحه نمایش تلویزیون مناسب برای خانه، مغازه و … مهم‌ترین نکته در راهنمای خرید تلویزیون است. به طور مثال، اگر تلویزیونی برای آشپزخانه یا اتاق خواب کوچک می‌خواهید، تلویزیون ۳۲ تا ۲۴ اینچی اندازه‌ای مناسب است. اما اگر تلویزیونی که می‌خواهید بخرید برای اتاق پذیرایی است اغلب صفحه نمایش ۶۵ تا ۵۰ پیشنهاد می‌شود. البته این اندازه و حتی سایزهای بزرگ‌تر بستگی به اندازه اتاق پذیرایی شما و فاصله‌ی چشم تا تلویزیون و مواردی از این قبیل دارد.

انواع تلویزیون

وضوح صفحه نمایش تلویزیون چگونه باید باشد؟

یکی دیگر از عواملی که در خرید تلویزیون باید به آن توجه کنیم، وضوح صفحه نمایش تلویزیون یا رزولوشن است. تلویزیون‌ها براساس نوع‌شان، رزولوشن‌های متنوع دارند که در ادامه به انواع کیفیت تصویر اشاره خواهیم کرد:

  • تلویزیون‌های SD: کمترین رزولوشن ۴۸۰Pمخصوص این تلویزیون‌هاست.
  • تلویزیون‌های :HD رزولوشن تصاویر در آنها، ۷۲۰P خواهد بود.
  • تلویزیون‌های FULL HD: وضوح صفحه نمایش در آنها، ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل است.
  • تلویزیون‌های UHD: دارای رزولوشن تصویر ۲۱۶*۳۸۴۰ پیکسل هستند.
  • تلویزیون‌های ۴K: تصاویری با رزولوشن ۴۰۹۶*۲۱۶۰ پیکسل به شما ارائه می‌دهند.
  • تلویزیون‌های ۸K: بالاترین کیفیت تصویر را دارا هستند و کیفیت تصویر افقی و عمودی آنها دو برابر تلویزیون‌های ۴K یعنی ۷۶۸۰×۴۳۲۰ است.

نکته‌ای که در ارتباط با این رزولوشن در راهنمای خرید تلویزیون باید به آن پرداخته شود، این است که تصاویر پخش شده با رزولوشن تلویزیون باید هماهنگی کامل داشته باشند. به طور مثال ویدئویی که با رزولوشن ۱۰۸۰P تهیه شده را نمی‌توان با رزولوشن ۴K مشاهده کرد.

مسئله‌ی دیگر که در این راستا می‌توان به آن اشاره کرد این است که در حال حاضر محتوای ۴K بسیار کم بوده بنابراین حتی اگر شما تلویزیونی با رزولوشن ۴K خریداری کنید، در عمل در اکثر مواقع شاهد رزولوشن ۱۰۸۰P خواهید بود.

بنابراین می‌توان این گونه گفت که، برای خرید تلویزیون به دنبال تلویزیون‌های با رزولوشن ۱۰۸۰p باشید، مگر آن که قرار باشد تلویزیون‌تان را تا چهار یا پنج سال آینده استفاده کنید، در آن صورت بهتر است تلویزیون  ۴K خریداری کنید، تا اگر در سال‌های آینده محتواهای  ۴K زیاد شدند، بتوانید از این رزولوشن لذت ببرید.

آیا HDR یا دامنه داینامیک بالا در انتخاب تلویزیون مهم است؟

یکی از نکات مهم دیگر که در راهنمای انتخاب تلویزیون باید به آن توجه کنیم، دامنه داینامیک یا HDR تلویزیون است. HDR باعث درخشندگی تصویر در صفحه نمایش می‌شود. به گونه‌ای که تصویر نمایش داده شده با تصویر واقعی شباهت بسیاری زیادی دارد. نوری که در تصویر تلویزیون می‌بینید واضح‌تر و بهتر است. در واقع HDR میزان کنتراست و رنگ تلویزیون را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تصویر با جزییات بیشتر و واضح‌تر و شفاف‌تر دیده شود.

­­­ امکانات تلویزیون هوشمند چیست؟

مسئله‌ی دیگری که در راهنمای خرید تلویزیون باید به آن توجه کنیم، امکانات تلویزیون هوشمند است. تلویزیون‌های هوشمند به آن دسته از تلویزیون‌ها گفته می‌شود، که قابلیت اتصال به اینترنت و چندین سرویس ویدیویی، سرویس‌های موسیقی و حتی شبکه‌های اجتماعی همچون فیس بوک، تویتر، قابیت اتصال به مرورگرهای وب را دارند. این تلویزیون‌ها، همچنین قابلیت پاسخگویی به دستورهای صوتی را نیز دارا هستند، می‌توانند محتوای هوشمند تلفن همراهتان را به شما نشان دهند و… . به یاد داشته باشید، ما در این قسمت تنها به بخشی از امکانات تلویزیون‌های اسمارت اشاره می‌کنیم و قابلیت‌های آنها بسیار بیشتر و متنوع‌تر است.

تلویزیون هوشمند از چه سیتسم عاملی تبعیت می کند؟

سیستم عاملی که در تلویزیون استفاده می‌شود، یکی دیگر از مواردی است که در راهنمای انتخاب تلویزیون باید به آن توجه کنیم. برخی از مارک‌های تلویزیون سیستم عامل خود را توسعه داده‌اند و برخی دیگر فقط از سیستم دارای مجوز Android TV مربوط به Google یا Roku TV استفاده می‌کنند.

وضعیت سیستم صوتی تلویزیون چگونه است؟

وضعیت اسپیکرها و بلندگوهای تلویزیون‌های هوشمند، یکی دیگر از مواردی است که در راهنمای خرید تلویزیون باید به آن دقت کنیم، اغلب اسپیکرها و بلندگوهای تلویزیون‌های هوشمند به دلیل بدون قاب بودن تصاویر طراحی شده تلوبزیون‌ها کیفیت خوبی ندارند. بنابراین در این شرایط می‌توانید از ساندبارهایی (soundbar) که توسط برندهای معتبر ساخت تلویزیون تولید می‌شوند و مخصوص تلویزیون‌ها هستند، استفاده کنید.

وضعیت زاویه دید تلویزیون چگونه است؟

زاویه دید تلویزیون‌های LED از آن موارد مهمی است که در هنگام خرید تلویزیون باید مورد توجه ما قرار بگیرد. باید دقت کنیم که تلویزیون هوشمند مورد نظر، زاویه تصویری باکیفیت را فقط از یک جهت ارائه می‌دهد یا از همه جهات این ویژگی را داراست؟

برای اینکه وضعیت دید تلویزیون را متوجه شویم، بهتر است تصویر تلویزیون را از بالا، پایین و اطراف تماشا کنیم. هرگز نباید به تماشای آن از یک زاویه مستقیم اکتفا کنیم نکته‌ای دیگر که در راهنمای خرید تلویزیون باید به آن اشاره کنیم، تغییر میزان رنگ تصویر زمانی است که از آن دور می‌شویم. اگر این اتفاق بیافتد، وضعیت زاویه دید تلویزیون مناسب نیست.

چند راه‌ ارتباطی تلویزیون دارد؟

از جمله موارد مهم دیگر که در راهنمای خرید تلویزیون می‌توانیم به آن اشاره کنیم، درگاه‌های ورودی و خروجی تلویزیون است. اگر دستگاه خاصی را قرار نیست به تلویزیون وصل کنیم و فقط دستگاه‌های معمولی مانند ریسیور به تلویزیون متصل می‌شوند، این معیار را نباید مد نظر قرار دهیم، چرا که به هر حال تمامی تلویزیون‌های جدید از پورت‌های مناسب برای اتصال دستگاه‌هایی مانند ریسیور برخوردار هستند. اما اگر قرار است دستگاه‌هایی دیگر به تلویزیون متصل شوند، به درگاه‌های اتصال تلویزیون باید توجه کنیم که درگاه‌های HDMI، USB، کامپوزیت، کامپوننت، LAN و صدا به اندازه‌ی کافی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر زیاد از دستگاه‌های خارجی استفاده می‌کنید، بهتر است تلویزیونی را انتخاب کنید که حداقل ۳ درگاه HDMI داشته باشد، یا حداقل از ۴ درگاه USB برخوردار باشد.

تلویزیون از چه پنلی تبعیت می کند؟

قبل از هرچیز در این مقاله به عنوان راهنمای خرید تلویزیون، باید بگوییم چهار مدل پنل تلویزیون در بازار موجود است.

  • پنل تلویزیون LCD یا پلاسما

با زیادشدن تلویزیون‌های مختلف تلویزیون‌های پلاسما از بازار جمع شده‌اند و اثری از آنها باقی نمانده‌است. تلویزیون‌های LCD از نظر کیفیت و تصویر بسیار بهتر از تلویزیون‌های پلاسما هستند.

  • پنل تلویزیون LED

تلویزیون‌ها با پنل LED وضوح بهتری دارند و کیفیت تصویر یا رزولوشن آنها بهتر است.

  • پنل تلویزیون OLED

پنل‌های اولد یا OLED درخشندگی بسیار خوبی دارند. کیفیت تصویر و وضوح تصاویر در این تلویزیون‌ها بالاتر است.

  • پنل تلویزیون QLED

بالاترین رتبه را برای پنل تلویزیون، پنل‌های QLED دارند که اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط برند معتبر سامسونگ مطرح شدند.

ظاهر و نمای تلویزیون آیا خمیدگی تلویزیون در کیفیت تصویر آن موثر است؟

در حال حاضر دو مدل تلویزیون صفحه تخت و خمیده در بازار موجود است. همانطور که بر همگان این مسئله بارز است، زیبایی تلویزیون‌های خمیده بسیار بیشتر از تلویزیون‌های تخت است. سازندگان این تلویزیون‌ها این ادعا را دارند که کیفیت تصاویرشان نیز بهتر است. اما آن چیزی که به نظر می‌رسد این است که تلویزیون‌های منحنی جذابیت بصری بیشتری دارند و انحنای آنها تاثیری بر کیفیت و وضوح تصاویرشان ندارد. بنابراین گول این حرف‌ها را نباید بخوریم.

بهترین برند تلویزیون در ایران چیست؟

بهترین برند تلویزیون در جهان و ایران برند سامسونگ است. پس از سامسونگ، به ترتیب ال جی، سونی، پاناسونیک، فیلیپس، هایسنس پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها در ایران هستند. برای مطالعه بیشتر و پاسخ پرسش چه مارک تلویزیونی بخریم، بهتر است به مقاله «بهترین مارک تلویزیون در ایران چیست؟» رجوع کنید.

تست تلویزیون هنگام خرید شامل چه مواردی می‌شود؟

یکی دیگر از مواردی که در راهنمای خرید به آن باید اشاره کنیم، تست تلویزیون هنگام خرید است. مواردی که باید بررسی کنیم، عبارتند از:

  1. ورودی‌ها و اتصالات
  2. تست صدا
  3. تست تصویر
  4. تست گیرنده دیجیتالی

در این مقاله سعی براین داشتیم تا مهم‌ترین ویژگی‌های لازم را در یک راهنمای خرید تلویزیون به شما یادآوری کنیم تا در هنگام خرید تلویزیون فقط فریب ظاهر و امکانات آنها را نخورید. امید است که مورد پسند شما قرار گرفته‌باشد.